Articles

Thursday, 01 November 2018

ပုိၿပီးေအာင္ျမင္လာေစဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳေပးႏုိင္မယ့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ နည္းပရိယာယ္မ်ား

ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ေစမယ့္နည္းလမ္းေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဖမ္းဆုပ္ရမွာပါပဲ။ ထက္ျမက္ေအာင္ေနမယ္။ ျပႆနာေတြအားလုံးကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ အစြမ္းအစရွိသေလာက္ အားထုတ္မယ္။

တကယ္အားလုံးထက္ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆို ဒါေတြနဲ႔တင္ မလုံေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ နည္းပရိယာယ္ေလးေတြ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။

ဘယ္လို ထူးထူးျခားျခား စိတ္ဓာတ္ေရးရာ နည္းပရိယာယ္ေတြျဖစ္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးေလးကေနတစ္ဆင့္ ဆက္ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါ။ တကယ္ေအာင္ျမင္မႈကို ဆာေလာင္ေနတဲ့သူဆိုရင္ေပါ့။

၁။ ယုံၾကည္မႈရယူပါ။

တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္ကိုေခၚၿပီး ယုံၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္လို႔ရပါတယ္။ အလုပ္ထဲမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အင္တာဗ်ဴးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီနည္းလမ္းေလးကို အသုံးျပဳလို႔ရပါတယ္။

တစ္ဘက္လူေနရခက္ေအာင္လို႔ေတာ့ ထပ္ခါ၊ ထပ္ခါေတာ့ သြားေခၚမေနနဲ႔ေပါ့။ သူ႕တို႔နာမည္ကို သင္မွတ္မိေၾကာင္းနဲ႔ သင္က ယုံၾကည္လို႔ရတဲ့သူဆိုတာကို သူတို႔သိသြားရင္ရပါၿပီ။

၂။ ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ကို တိုးျမႇင့္ပါ။

ဘာသာစကားအသစ္တစ္ခုကို ထပ္မံေလ့လာျခင္းက ဦးေႏွာက္စြမ္းရည္ကို တိုးျမင့္လာႏိုင္ေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မွတ္ဉာဏ္၊ အာ႐ုံစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္း၊ နားေထာင္ႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ဦးေႏွာက္အလုပ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းေတြ တိုးျမႇင့္ႏိုင္ဖို႔ ခုပဲစတင္ေလ့လာလိုက္ပါ။

၃။ အေကာင္းျမင္တတ္သူ ျဖစ္ပါေစ။

ေက်းဇူးတင္စကားေျပာဖို႔ ဝန္မေလးပါနဲ႔။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို ေက်းဇူးတင္စကားေျပာေပးျခင္းက သင့္ရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ပိုလို႔လန္းဆန္းလာေစၿပီး အေကာင္းျမင္တတ္လာေစပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အေကာင္းျမင္တတ္သူေတြနဲ႔ပဲ ဝိုင္းေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ကိုယ္တိုင္က ေက်းဇူးတင္တတ္ျခင္းကေန စတင္ဖို႔လိုပါမယ္။

မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ ေလာကႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္ (၅) ခ်က္ေလာက္ကို ခ်ေရးလိုက္ပါ။ အဲဒီအခ်က္ေတြေပၚလိုက္ၿပီး သင့္တစ္ေန႔တာကို စတင္ပါ။

၄။ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းတတ္ပါေစ။

မိမိကိုယ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါကလည္း ဦးေႏွာက္စြမ္းေဆာင္ရည္ အားေကာင္းေနမွ အဆင္ေျပတာပါ။ ဒါမွ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွာကိုး။

သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအရ မသန္တဲ့လက္နဲ႔ သြားပြတ္တံကိုင္ၿပီး သြားတိုက္ျခင္းက ဦးေႏွာက္ရဲ႕ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို တက္ႂကြလာေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘယ္သန္ဆို ညာလက္နဲ႔ ကိုင္တိုက္၊ ညာသန္ဆို ဘယ္လက္နဲ႔ ကိုင္တိုက္ၾကည့္ေပါ့။ ေလ့လာေတြရွိခ်က္ေတြအရ ဒီလိုမ်ိဳးျပဳလုပ္ျခင္းက သင့္ရဲ႕စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံစားခ်က္ေတြကိုပါ ထိန္းခ်ဳပ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

၅။ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို စာစီေရးပါ။

မသိေတာ့ဘူး။ ျပႆနာေၾကာင့္ အရမ္းေခါင္းေျခာက္ေနရၿပီ။ စိတ္ပူေနရၿပီဆိုရင္ အဲဒီျပႆနာေတြကို စာစီၿပီးခ်ေရးလိုက္ပါ။ စာလုံးေပါင္းေတြ၊ သဒၵါ အထားအသိုေတြကို ဂ႐ုစိုက္ေနစရာမလိုပါဘူး။ ျပႆနာကိုပဲ အာ႐ုံစိုက္ၿပီး စာခ်ေရးပါ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စိတ္ေပါ့ပါးလာၿပီး အေျဖရွာေတြ႕လာပါလိမ့္မယ္။

၆။ အျငင္းအခုံတိုင္းကို အႏိုင္ယူပါ။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွေတာ့ အေခ်အတင္တိုင္းမွာ အႏိုင္မရႏိုင္ပါဘူး။ သို႔ေပမဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုရွိပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ အျငင္းအခုံျဖစ္ရတဲ့အခါဆို သူတို႔ေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ၿပီး သူတို႔ကိုပဲ ျပန္ေျဖရွင္းခိုင္း၊ ျပန္စဥ္းစားခိုင္းလိုက္ပါ။

အခ်က္အလက္ေတြကို မတူညီတဲ့နည္းလမ္းကေန ျပန္ေတြးခိုင္းပါ။ ဒီလိုျပဳလုပ္ျခင္းက ပဋိပကၡေတြကို ေလ်ာ့နည္းလာေစၿပီး အေၾကာင္းအရာအားလုံးကို သင့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ ေရာက္လာေစပါတယ္

source: Po Mo Htoo Aung (႐ိုးရာေလး)

Read 758 times Last modified on Thursday, 01 November 2018 15:20
Rate this articles
(0 votes)