Articles

Wednesday, 27 June 2018

စိတ္အားတက္ၾကြေစမည့္ အေလ့အက်င့္မ်ား

စိတ္အားတက္ၾကြေစမည့္ အေလ့အက်င့္မ်ား google.com

ေအာင္ျမင္တဲ့စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္၊ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အားကစားသမားတစ္ေယာက္ဆီက စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ၾကားဖူးပါသလား။ 

သူတို႔ရဲ႕ နည္းလမ္းေတြ၊ အေလ့အက်င့္ေတြက နားေထာင္ဖတ္႐ႈရသူေတြကိုလည္း စိတ္အားတက္ၾကြေစၿပီး ရည္မွန္းခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ တြန္းအားျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

၁။ ကိုယ္ပိုင္ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြပါ

 

စိတ္အားတက္ၾကြမႈအျပည့္ရွိသူေတြဟာ သူတို႔ကို တြန္းအားျဖစ္ေစမယ့္ အေၾကာင္းရင္းရွိၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီအလုပ္ေတြကို ဘာေၾကာင့္လုပ္ေနရတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းရင္းကို သိထားမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရရင္ေတာင္မွ ေရွ႕ဆက္ခ်င္စိတ္ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

 

၂။ ခံစားခ်က္ကို အရွိအတိုင္းဆင္ျခင္ခံစားပါ

 

စိတ္ပ်က္စရာ၊ စိတ္ညစ္စရာကိစၥေတြ ၾကံဳလာတဲ့အခါမွာ လူအမ်ားစုက မေကာင္းတဲ့စိတ္ခံစားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး မွားယြင္းစြာ တုံ႔ျပန္တတ္ၾကပါတယ္။ စိတ္ဆိုးေဒါသျဖစ္တာ၊ စိတ္ပ်က္တာ၊ ၀မ္းနည္းတာ၊ စိတ္အားငယ္တာ စတဲ့ခံစားမႈေတြနဲ႔ ဘာမွမျဖစ္သလို ဟန္ေဆာင္ေနတာေတြက ေရရွည္မွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ထိခိုက္လာေစႏိုင္ပါတယ္။ ခံစားစရာတစ္ခုခုရွိလာရင္ အထိုက္အေလ်ာက္ခံစားလိုက္ၿပီး ေမ့ထားလိုက္ပါ။

 

 

၃။ မနက္ခင္းကို မွန္ကန္စြာစတင္ပါ

 

သင့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာမွာ စိတ္အားတက္ၾကြေနဖို႔အတြက္ အလြယ္ကူဆံုးနဲ႔ အထိေရာက္ဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ မနက္ခင္းအခ်ိန္ကို မွန္ကန္စြာအသံုးခ်ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ခင္းမွာ အားလံုးအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေနရင္ တစ္ေန႔လံုးအဆင္ေျပေနမွာပါ။ ဒီလိုအဆင္ေျပႏို္င္ဖို႔အတြက္ လုပ္ၾကည့္သင့္တဲ့ အေလ့အက်င့္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ –အိပ္ရာက ေစာေစာထဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ထားပါ။ ဥပမာ – လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔
အေၾကာေလွ်ာ့ၿပီး အသက္႐ႈေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါအိပ္ရာထတာနဲ႔ ရိုးရွင္းလြယ္ကူတဲ့ အလုပ္တစ္ခုၿပီးေအာင္လုပ္လိုက္ပါ။ ဥပမာ – အိပ္ရာသိမ္းျခင္းတစ္ေန႔စာအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ပါ

 

 

၄။ ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ေဆာင္ပါ

 


ေျပာင္းလဲမႈေတြက သင့္ကို စိတ္အားတက္ၾကြေစႏိုင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြထဲက တစ္ခုခုကို ေျပာင္းလဲၾ

ကည့္ပါ။ ဥပမာ – ေလ့က်င့္ခန္းအမ်ိဳးအစားေျပာင္းလုပ္ျခင္း။ ေျပာင္းလဲျခင္းဟာ စိတ္အားတက္ၾကြေစရုံသာမက အရည္အ

ခ်င္းအသစ္ေတြနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳသစ္ေတြကိုလည္း ရရွိေစနိုင္ပါတယ္။

 

 

၅။ တိုးတက္မႈကို မွတ္တမ္းလုပ္ပါ

 

အခုခ်ိန္ထဲ သင့္ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိ လုပ္ေဆာင္ၿပီးၿပီလဲဆိုတာကို သိႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စာအုပ္မ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ စိတ္ကူးထားတယ္ဆိုပါစို႔။ တစ္ေန႔မွာ စာဖတ္ခ်ိန္ မိနစ္သံုးဆယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မိနစ္ေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္စသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္းတိုးတက္ဖတ္႐ႈလာႏိုင္တာကို သိေနေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွတ္တမ္းကို ျပန္ၾကည့္တိုင္း သင္လုပ္ခဲ့ၿပီးတဲ့အရာေတြအတြက္ စိတ္အားတက္ၾကြရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၆။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ သတိေပးစာေတြ ထားပါ

 


ရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ စိတ္အားတက္ၾကြေစတဲ့ စာေတြကို စာရြက္ေလးေတြမွာ ေရးသားၿပီး ျမင္သာတဲ့ေနရာေတြမွာ ကပ္ထား

ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုျမင္လိုက္တိုင္း စိတ္အားတက္ၾကြမႈျဖစ္ေအာင္ သတိေပးေနသလို ျဖစ္ေနမွာပါ။


၇။ အြန္လိုင္းမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္ေလာကမွာျဖစ္ျဖစ္ အဖြဲ႕ေတြထဲ ၀င္ပါ

 


မိမိကိုယ္ကို အားေပးရတာက ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စိတ္တူကိုယ္တူ လူေတြနဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြေ၀မွ်ရတာက စိတ္

အားတက္ၾကြမႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အၾကံဥာဏ္ေတြ၊ အကူအညီေတြနဲ႔ အားေပးပံ့ပိုးမႈေတြလည္း ရရွိလာႏိုင္ပါတယ္။


၈။ ေက်းဇူးတင္တတ္ပါေစ

 


တစ္ေန႔မွာ သင့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္စရာတစ္ခုေလာက္ ေတြ႕ရွိမယ္ဆိုရင္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေပါက္ေျမာက္ဖို႔ တြန္းအားျဖ

စ္ေစပါတယ္။ ဥပမာ ဒီေန႔မွာ အဆင္ေျပမႈတစ္ခုရွိတယ္ဆိုရင္ ခံစားရတဲ့ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္တတ္ရမွာ ျ

ဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ အဆင္ေျပမႈေတြ ပိုၿပီးခံစားရမွာပါ။


၉။ စိတ္အားထက္သန္ရာကို ရွာေဖြပါ

 


စြဲလမ္းမႈဟာ စိတ္အားတက္ၾကြမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားရွိပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့သူတိုင္းဟာလည္း သူတို႔ရဲ႕ စိတ္အား

ထက္သန္ရာကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး သူတို႔လုပ္ခ်င္တာကို စြဲလမ္းတပ္မက္စြာလုပ္ေဆာင္တတ္ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္အေန

နဲ႔လည္း စိတ္အားထက္သန္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမွာကို ေပ်ာ္ရႊင္ေနရတဲ့အရာတစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ပါ။


၁၀။ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ၾကည့္ပါ

 


သင့္ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျပည့္၀သြားရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုတာကို စိတ္ကူးနဲ႔ ပံုေဖာ္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတ

ယ္။ ဒီလို စိတ္ကူးပံုေဖာ္ျခင္းကလည္း စိတ္ဓာတ္ကို တက္ၾကြေစႏိုင္ပါတယ္။


Recommended for you - ကမာၻေပၚတြင္ ေစ်းအျကီးဆံုး တကၠသိုလ္မ်ား

 

Credit; GentleMan Magazine

Read 4429 times
Rate this articles
(2 votes)