Articles

Friday, 07 September 2018

စိတ္ဓာတ္က်တာကို ျပန္လည္ကုစားျခင္း

စိတ္ဓာတ္က်တာကို ျပန္လည္ကုစားျခင္း google.com

“ေငြစကၠဴ ျပဳတ္က်ရင္ ျပန္ေကာက္လိုက္လို႔ရေပမဲ့ စိတ္ဓာတ္က်တာက ျပန္ေကာက္ဖို႔ မလြယ္ကူပါဘူး”။ အရမ္းမွန္တဲ့ စာသားေလးပါ။ ဘဝမွာ ႀကိဳးစားသေလာက္ အရာမထင္တဲ့အခါ ေျခကုန္လက္ပမ္းက်သြားမိတာေတြ ရွိသလို ခုလို ေခတ္ႀကီးထဲမွာက ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ထိုင္သုံးေနရင္းေတာင္ အလိုလို အထီးက်န္ စိတ္ဓာတ္က်လာတာမ်ိဳးပါ။


အလြန္အကၽြံ ဝမ္းနည္းစိတ္ျဖစ္ျခင္း၊ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာအေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာင္ စိတ္ဝင္စားမႈ ေပ်ာက္ဆုံးေနျခင္း၊ ဘာလုပ္လုပ္ စိတ္မပါ လက္မပါ ျဖစ္ျခင္း၊ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မရွိပါဘဲ အားအင္ကုန္ခမ္းျခင္း၊ စားခ်င္စိတ္ေပ်ာက္ျခင္း ဒါမွမဟုတ္ အလြန္အကၽြံ စားခ်င္စိတ္ ျဖစ္ျခင္း၊ ပင္ပန္းေပမဲ့ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ပုံမွန္ထက္ အအိပ္လြန္ျခင္း စတဲ့ လကၡဏာေတြ ခံစားေနရၿပီဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်ေနၿပီဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။


လူဆယ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ေလာက္က စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းကို ခံစားရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အသုံးမက်တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီဆိုတဲ့အထိ ခံစားမိတာမ်ိဳးလည္းရွိၿပီး အဆိုး႐ြားဆုံး အေျခအေနမွာဆို ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသခ်င္ေလာက္တဲ့ အဆင့္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ နာမည္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြကအစ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ လူငယ္ေတြအဆုံး စိတ္က်ေဝဒနာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေသေၾကာင္းႀကံစည္သြားေတြလည္း ေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္တဲ့ အရာေတြျဖစ္လို႔ တစ္ခါတေလမွာ ေနရင္းထိုင္ရင္း အေၾကာင္းရင္း မယ္မယ္ရရ ရွာမေတြ႕ဘဲကို စိတ္ဓာတ္က်တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ဖူးပါတယ္။


လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပင္ကိုစ႐ိုက္လကၡဏာကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္နဲ႔ ေလာကႀကီးကို မေကာင္းျမင္စိတ္ေတြ ဝင္လာပါတယ္။ ကံေကာင္းတာထက္ ကံဆိုးတာေတြက ပိုမ်ားတယ္လို႔ ထင္လာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်စရာေတြ မရွိပါဘဲ ပင္ကိုယ္ဓာတ္ခံက မေကာင္းျမင္အေတြးေတြ ႀကီးစိုးေနသူ၊ ပင္ကိုစိတ္ဓာတ္က်ေနတတ္တဲ့ စ႐ိုက္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

 

Recommended for you - စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့လာသင္ယူမႈက ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးရတာလဲ


ဒါဆိုစိတ္ဓာတ္က်ျခင္းကို ဘယ္လိုျပန္လည္ကုစားၾကမလဲ။ ေန႔စဥ္ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္ေတြအတြက္ ပန္းတိုင္သတ္မွတ္ထားပါ။ အက်ိဳးရွိတဲ့အလုပ္ေတြနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာကို စီမံကိန္း ခ်ထားပါ။ ဘာၿပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ေတြးထားရင္ စိတ္ဓာတ္က်စရာတစ္ခုမွေတာင္ ေတြးခ်ိန္ရလိုက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ဝါသနာပါရာကို သိၿပီး ဝါသနာပါတဲ့ အလုပ္ေတြအတြက္ အခ်ိန္ပိုေပးပါ။ စိတ္ဓာတ္က်ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပဳအမူနဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြက အရင္ စိတ္ဓာတ္မက်ခင္ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ ဘယ္လိုဆိုၿပီး လိုက္မႏႈိင္းယွဥ္ပါနဲ႔။ ကိုယ့္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ႀကိဳးစားမႈ အေသးေလးေတြကို ဂုဏ္ျပဳပါ။ ဥပမာ - ကိုယ့္မိသားစုဝင္ေတြဆီကလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေလးေတြအတြက္ ခ်ီးက်ဴးအားေပးစကား ေတာင္းခံပါ။


စိတ္ဓာတ္က်တာကို ျပန္ကုစားတာက ေျခေထာက္က်ိဳးၿပီး လမ္းျပန္ေလၽွာက္ႏိုင္ဖို႔ ျပန္က်င့္ရတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ခက္ခဲတဲ့အလုပ္နဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ စိတ္ပ်က္ၿပီး လက္မႈိင္မခ်ပစ္ပါနဲ႔။ လြယ္လြယ္ေလးပါလို႔ စိတ္သြင္းၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း ေျဖရွင္းၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ပုံမွန္ႀကိဳက္တဲ့ အစားအစာေတြကို နည္းနည္းခ်င္းစီ ျဖည္းျဖည္းစားပါ။ မနက္တိုင္းပုံမွန္ အိပ္ရာထပါ။ ေန႔ခင္းဘက္ မအိပ္ပါနဲ႔။ တစ္ေန႔ကို ေကာ္ဖီ ၊ လက္ဖက္ရည္ ႏွစ္ခြက္ထက္ ပိုမေသာက္သင့္သလို ညေန ေလးနာရီေက်ာ္တဲ့အခါမွာလည္း မေသာက္သုံးသင့္ပါဘူး။ မနက္ခင္းမွာ အိပ္ရာမထေသးဘဲ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္ လဲေလ်ာင္းေနတာမ်ိဳးလည္း မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုခု ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါမယ္။


စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းကို ျပန္လည္ကုစားတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အေရးမပါတဲ့ အေတြးေတြကို ေခါက္ထားလိုက္တာပါပဲ။ အဆိုးျမင္ အေတြးေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြက ကိုယ္မႀကိဳက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ဘဝအေျခအေနေတြကိုပဲ သြားသြားၿပီး အာ႐ုံစိုက္မိေစပါတယ္။ ဒီအေတြးေတြကပဲ လက္ရွိျပႆနာက ရွိရင္းစြဲအေျခအေနထက္ ပိုဆိုးေနတယ္လို႔ ေတြးမိေစတာပါ။ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေလၽွာ႔တြက္မိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၽွမၽွတတ ေတြးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္ေန႔တာမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ေကာင္းတဲ့အခ်က္ ၃ ခ်က္ကို ခ်ေရးပါ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆိုးျမင္လာတိုင္း ဒီအခ်က္ေတြကို ျပန္ဖတ္ပါ။ အတိတ္မွာ ကိုယ္ေပ်ာ္႐ႊင္ရတဲ့ အရာေတြ ျပန္ေတြးၿပီး အနာဂတ္အတြက္ စိတ္ေက်နပ္ႏူးစရာေတြကို စဥ္းစားပါ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝမွာ စိတ္ဓာတ္က်ဖို႔က လြယ္ေပမဲ့ စိတ္ဓာတ္ျပန္တည့္မတ္ဖို႔ကေတာ့ ခက္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ပင္ကိုစိတ္ေနသေဘာထား (attitude) ပါပဲ။

 

Recommended for you - ေျမပဲေလွာ္ေရာင္းသမားကေန သူေဌးႀကီးျဖစ္လာတဲ့သူ

 

Recommended for you - လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္တြင္ နယ္ေက်ာ္ေက်ာင္းအပ္လက္ခံသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးမ်ားကို အေရးယူမည္

 

Credit; Alice May (႐ိုးရာေလး)

Read 5259 times Last modified on Friday, 07 September 2018 14:27
Rate this articles
(2 votes)