Articles

Friday, 14 September 2018

စာေမးပြဲကာလအတြင္း စိတ္ဖိစီးတာကို ဘယ္လိုေလ်ာ႔ခ်မလဲ?

စာေမးပြဲကာလအတြင္း စိတ္ဖိစီးတာကို ဘယ္လိုေလ်ာ႔ခ်မလဲ? google.com

“ စာေမးပြဲကလည္း နီးလာၿပီ။ စာေတြကလည္း မရေသးဘူး။ ဟို ဟိုက္ပါေတြကေတာ့ ၅ ခန္းေလာက္ျပတ္ေနၿပီေျပာတယ္။ ငါကေတာ့တစ္ခန္းေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္နဲ႔။ အေမေရ လုပ္ပါဦး။ သမီး က်မလား မသိဘူး။ ကယ္ၾကပါဦး ” အဲဒီလိုျဖစ္ေနၿပီလား။

ဒီလို ပူပူေလာင္ေလာင္ႀကီး စာက်က္ေနရင္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စာမရ ျဖစ္တတ္လို႔ စိတ္ေလးကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေလး ဘယ္လိုထားၾကမလဲ။


(၁) ဘယ္ဟာမရေသးလို႔ ေသာကေတြမ်ားေနတာလဲ (ဘာကိုဦးစားေပးမလဲ)

စာကမရေသးေတာ့ ဟိုဟာလည္းက်က္ခ်င္ ဒီဟာလည္းက်က္ခ်င္ ေနာက္ဆုံးဟိုဟာလည္းမၿပီး ဒီဟာလည္းမၿပီးျဖစ္ကုန္ေတာ့ ပိုစိတ္ေသာကမ်ားျပန္ေရာ။ ဒီအပုဒ္ရွည္က အမွတ္၂ဝဖိုး ၃ဝဖိုးေလာက္ေပးမွာလား? ဒီ အီေကြးရွင္းက ၏သည္မေ႐ြး မွတ္မိေနဖို႔ လိုသလား? ဒီအခန္းက ပါကိုပါမွာလား? အဲဒီဟာေတြကို ဦးစားေပးသာလုပ္ပါ။ ဘယ္ဟာေတြက အေရးႀကီးလဲ မသိရင္ ဆရာ/ ဆရာမေတြကို ေမးပါ။ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္းေမးပါ။ ပါေသာ္ရွိ မပါေသာ္ရွိ ဒီဟာေတြရသြားရင္ စိတ္ကလုံၿခဳံသလို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။


(၂) တျခားသူေတြနဲ႔ မယွဥ္နဲ႔

ဟိုတစ္ေယာက္ေတာ့ ဘယ္ႏွဘာသာပိုင္ေနၿပီ။ ငါကေတာ့ ဒါေလးေတာင္မရေသးဘူးဆိုတဲ့ အေတြးေတြက စာေမးပြဲနီးလာရင္ အဆိုးဆုံးပါ။ စိတ္ထဲမထားပါနဲ႔။ သူရေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လဲ။ ငါလည္းတစ္ခ်ိန္ရမွာပဲလို႔ပဲ ေတြးလိုက္ပါ။ စာေမးပြဲေရာက္ရင္ သူရပါတယ္ဆိုတဲ့အခန္းေတြ အပိုဒ္ေတြမပါပဲ ကိုယ္ရတဲ့အပုဒ္ေလးပဲ ကြက္ၿပီးပါလာတာ ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ကိုယ့္အတြက္သာ ကိုယ္စဥ္းစားပါ။


(၃) က်န္းမာေအာင္ေန

ဒီအ႐ြယ္ေရာက္ေနၿပီပဲ။ ဘယ္အစားအစာဆို ငါဝမ္းေလၽွာတတ္တယ္။ ငါဒါစားၿပီးရင္ေတာ့ ေခါင္းမူးေခါင္းကိုက္တတ္တယ္ဆိုတာ သိမွာပါ။ ၾကားဖူးေနၾက ျဖစ္တဲ့ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းေစတဲ့ အေစ့အဆန္ေတြ၊ အသားငါးေတြ၊ အသီးအႏွံေတြ မ်ားမ်ားစားေပး။ စာက်က္လို႔ ေညာင္းရင္လည္း အိမ္ေရွ႕ေလးထြက္ၿပီး ဟိုနားဒီနားလမ္းေလၽွာက္ပါ။ စာမရပါဘူးဆိုေနမွ တစ္ေန႔ ၈/ ၉ နာရီအိပ္ပါ လာေျပာေနတာေတြက သဘာဝမက်မွန္းလည္း သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အိပ္ေရးမဝရင္ စိတ္မၾကည္တတ္လို႔ ေန႔ခင္းေတြကို နာရီဝက္ေလာက္ ျပန္အိပ္ေပးပါ။ စာေမးပြဲေျဖၿပီးျပန္လာရင္ေတာ့၂ နာရီေလာက္ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပးပါ။

 

Recommended for you - ၂၀၁၉ ခုႏွစ္၊ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ ‌ေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္


(၄) အသက္ကိုေျဖးေျဖး႐ႈ

အသက္ကို တိုတိုနဲ႔ ျမန္ျမန္႐ႈေနရင္ ဦးေႏွာက္က ကိုယ့္ကို အႏၲရာယ္က်ေရာက္ေနတယ္လို႔ အမွတ္မွားၿပီး ျပန္တိုက္ခိုက္မလား (သို႔) ထြက္ေျပးမလားဆိုၿပီး ခႏၶာကိုယ္ကို အသင့္ျဖစ္ေနေအာင္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ အသက္ကိုေျဖးညင္းစြာ ႐ႈပါ။ ဦးေႏွာက္ကို ေအာက္ဆီဂ်င္မ်ားမ်ားေရာက္ရင္ ေသြးလွည့္ပတ္မႈအားေကာင္းေစၿပီး စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြကို ေလ်ာ႔ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္။


(၅) အေႏွာင့္အယွက္ေတြ အကုန္ပိတ္

႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ သီခ်င္းေတြ၊ ဂိမ္းေတြ၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြက ထြက္မေျပးပါဘူး၊ တစ္သက္လုံး သုံးလို႔ ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ကိုယ့္ကို စာမက်က္ျဖစ္ေအာင္လုပ္တဲ့ ဘယ္လိုကိစၥမ်ိဳးမဆို မလုပ္မိေအာင္ ကိုယ့္စိတ္ကို ႏိုင္ေအာင္ထားပါ။ သုံးရင္ကိုယ္ပဲ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ခံစားရၿပီး စိတ္ဖိစီးဦးမွာပါ။


(၆) အေကာင္းဘက္ကျမင္ေအာင္ေတြး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယုံ

ဒီေလာက္က်က္ေနတာ ဒီေခါင္းက မွတ္ကိုမမွတ္မိႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး အျပစ္တင္ေနမယ့္အစား အခုထိ က်က္လိုက္ေမ့လိုက္ ျဖစ္ေနေပမယ့္လည္း ငါ့ဦးေႏွာက္ေလးက စာေမးပြဲခန္းထဲမွာဆို ျပန္သတိရမွာပါ။ ငါ့ကိုဒုကၡေရာက္ေအာင္ သူမလုပ္လိုက္ဘူးလို႔ ေတြးပါ။ မိမိကိုယ္ကို အျပစ္ျပန္တင္ေနမယ့္အစား မိမိအတြက္ မွတ္ေပးေနတဲ့ ဦးေႏွာက္ကို ဒုတိယလူေနရာကေန စဥ္းစားၿပီး အေကာင္းျမင္ေပးပါ။ သူ႔ကိုယုံၾကည္ေပးပါ။


စာေမးပြဲရွိတဲ့သူေတြအကုန္လုံး က်က္ထားသမၽွ မေမ့မေလ်ာ႔ပဲ ကိုယ္ရည္မွန္းထားသလို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေျဖဆိုႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။

 

Recommended for you - အမွန္တရားကိုေျပာတတ္ျခင္းရဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေကာင္းက်ိဳး (၁၀)မ်ိဳး

 

Recommended for you - အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၊ ရုံးမ်ားတြင္ လုံၿခံဳေရးကိစၥအထူးၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ညႊန္ၾကားထား

 

Credit; Elsa (႐ိုးရာေလး)

Read 670 times Last modified on Friday, 14 September 2018 13:26
Rate this articles
(2 votes)